dinsdag 31 mei 2011

appliceren, appliceren, wie zijn best doet zal het leren...

Dit weekend was het babyborrel van Tibe. O yes, weer een baby, er is een heuse boom aan de gang in de vriendenkring; 't zal de leeftijd zijn zeker?
Ijverig als ik was, wou ik de dag ervoor nog een zelfgemaakt cadeauke ineen steken voor de kleine spruit. Helaas... moeders Singer dacht er anders over en gaf de pijp aan Maarten.

takketakketak krak...
de schuldige knop

Een halfgestikte bavet, daar kunt ge niet mee afkomen hé. En in "naaien met de hand" had ik echt geen zin meer. 
Gelukkig heb 'k een paar weken geleden leren appliceren! Caroline van Autenta organiseerde een workshop van Gemaakt. Miek leerde ons 3 technieken: appliceren met flockfolie, appliceren met stof en vliesofix en aplliceren met stof en schaar.
Het was een plezante en boeiende voormiddag: Miek zorgde voor mooie stofjes en tips en tricks, Caroline voor drankjes, koekjes en de gezelligheid. Appliceren is eigenlijk simpel, maar je moet weten hoe het moet natuurlijk.
Dus maakte ik voor de kleine Tibe een body met een groene giraf, netjes overgetekend van zijn geboortekaart. Ik gebruikte de ondertussen reeds alom in blogland gekende groene stof van Ikea, want een giraf heeft ook bollekes. Nee, een giraf is niet groen, maar op Tibes kaartje wel. Ik was blij met het resultaat, zo blij dat ik het heb afgegeven zonder een fotootje te nemen... Misschien dat Tibes mama mij nog wel een foto doorstuurt? Met model?
Dan maar het resultaat van de workshop:

vlinders uit flockfolie, voor Nienke

een slak uit stof, bevestigd met vliesofix, voor Lily

een lapje stof aan de binnenkant genaaid,
een paddenstoel uit de body geknipt
voor Bent

Ik wou ook nog een t-shirt voor grote broer Joppe pimpen, maar er liep ergens iets fout met de vliesofix...
Dat doet me er aan denken dat ik nog altijd niets heb getoond over mijn zelfgemaakte Ijverige-wijven-sjakosj! Die is wel gelukt en mijn pronkstuk! Komt er snel aan dus!

En de naaimachine gaat terug naar moeder... En ik ga een nieuwe kopen! Hoera! Iemand tips?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.